Körlektioner

Ta körlektioner hos Haga Trafikskola

Körlektioner hos Haga Trafikskola – det bästa sättet att bli en skicklig och säker förare! Styrkan i vår körskola är definitivt våra trafiklärare som gör allt för att du ska få en så positiv upplevelse som möjligt ute på vägarna. Lär dig köra genom körlektioner hos oss och förverkliga din dröm!

Ansök om tillstånd hos Transportstyrelsen

Innan du börjar övningsköra så måste du se till att få ett körkortstillstånd från Transportstyrelsen. Du ansöker enklast via deras e-tjänst där det finns rätt blanketter och nödvändig information.

Tänker du övningsköra hemma och har hittat en person som vill hjälpa dig? Tänk på att han eller hon måste lämna in en ansökan hos Transportstyrelsen om att få bli handledare. När det är gjort så rekommenderar vi att han eller hon deltar i en handledarutbildning hos oss på Haga Trafikskola. En privat handledare måste ha fyllt 24 år, ha gått en handledarutbildning och ha ett giltigt körkort som blivit utfärdat i Sverige.

Övningsköra – antal körlektioner varierar

Hur många körlektioner som behövs varierar naturligtvis från person till person och det finns många faktorer som kan påverka. Generellt så brukar man säga att en person som vill ta körkort behöver ungefär 15 stycken körlektioner.

Om du vill få en så optimal körkortsutbildning som möjligt så rekommenderar vi att du kombinerar körlektioner med en utbildad trafikskolelärare hos oss på Haga Trafikskola med att övningsköra med en handledare privat.

Körlektioner hos Haga Trafikskola – vi erbjuder paketlösningar

Haga Trafikskola i Norrköping erbjuder följande paket för dig som vill ta körlektioner hos oss:

• Paket med 6 körlektioner
  • Paket med 10 körlektioner
  • Riskpaket, R1 och R2 halkbana

Ta körlektioner hos Haga Trafikskola i Norrköping
Vi erbjuder körlektioner med erfarna trafiklärare. Haga Trafikskola har även intensivkurs körkort, handledarutbildning och traditionell körkortsutbildning m.m. Välkommen till oss på Haga Trafikskola i Norrköping och ta körlektioner med oss.

Kontakta oss

Har du bestämt dig för att boka körlektioner hos oss på Haga Trafikskola? Finns det frågor och funderingar kring körlektion pris eller vad det innebär att övningsköra här?

Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon eller e-post!