RISKUTBILDNING

RISKUTBILDNING 1 – Riskettan

Riskutbildning 1 är en obligatorisk utbildning som måste innefatta minst 3 timmar effektiv undervisning. Under utbildningen får du lära dig om riskerna med bland annat alkohol, droger och trötthet och andra risker i trafiken. Max antal elever per utbildningstillfälle är 16st. Vi erbjuder denna utbildning på trafikskolan.

RISKUTBILDNING 2 – Risktvåan

Risktvåan är den utbildning som tidigare har benämnts som halkbanan eller praktiska momentet med halkkörning.

Utbildningen måste innefatta minst 3 timmar effektiv undervisning med teori samt körmoment inom halt väglag. Denna del av utbildning genomförs på halkbanan.

Riskettan

Onsdag 10 april kl. 15.00-18.15

Kungsgatan 7 i Norrköping.