Handledarkurs i Norrköping – Övningskörning

Handledarkursen eller handledarutbildningen kallas också för introduktionsutbildning. Det är samma sak och syftar till att ge en förståelse inför övningskörning med personbil och/eller lätt lastbil. Du som ska övningsköra måste vara minst femton (15) år och nio (9) månader för att få gå utbildningen. Handledaren ska ha haft körkort i minst fem (5) år.

Den som idag ansöker om handledartillstånd måste gå en handledarutbildning. Man behöver inte gå samtidigt som den som ska övningsköra. Handledarutbildningen är giltig i 5 år från och med tillfället för kursen.

På Haga Trafikskola hjälper vi er med ansökningarna för körkorts- och handledartillstånd. Se sidan blanketter för att hitta ansökan om att bli godkänd handledare vid övningskörning.

Mer information om vad handledarutbildningen handlar om hittar ni på Körkortsportalens webbplats.

Vi har handledarutbildningar många lördagar under året. Vilket datum passar er?

Handledarkursen är för dig som ska övningsköra privat. Du som övar och den som ska vara handledare vid övningskörningen med dig ska gå kursen. Kursen behöver inte genomföras vid samma tillfälle, utan man kan gå en i taget vid olika kurstillfällen.

På Haga Trafikskola hjälper vi dig som ska övningsköra privat och din handledare med ansökningarna för körkort- och handledartillstånd. Se sidan blanketter för att hitta ansökan om att bli godkänd handledare vid övningskörning.

Psst… Vi utför syntest på dig som elev, utan kostnad, vid handledarkurs tillfället.

Vi har handledarutbildningar många lördagar under året. Vilket datum passar er?

Handledarkurs

Lördag 16 mars kl. 10.00-13.15

Lördag 6 april kl. 10.00-13.15

Kungsgatan 7 i Norrköping.

Pris endast 390:-